Playground | Performance by Ali El-Darsa

past ALI DARSA
27 July 2018
Time: 8:00 pm - 10:00 pm

Location Ashkal Alwan | أشكال ألوان CHECK THE MAP

Playground | Performance by Ali El-Darsa


Playground (2018) is a research-based performance developed over a series of workshops with performers living in Beirut. Employing open-ended strategies of rehearsal, the work regards movement, rituals, playtime, and stillness as forms of labor lacking pre-existing meaning, while contemplating the body as an object devoid of affect.

The performers examine everyday movement and its rendition in real time, as language, sound, and image-making,based on personal videos they have documented over a week.

Performers: Bassam Abou Diab, Ghida Hachicho, Stephanie Kayal, Christel Salem, and Corinne Skaff.

This performance is part of Ali El-Darsa’s residency at Ashkal Alwan.

Ali El-Darsa lives and works between Berlin and Montréal. He holds a Master of Visual Studies (MVS Studio) from Daniels Faculty of Architecture, Landscape and Design at the University of Toronto and a Bachelor of Fine Arts in Intermedia/Cyberarts from Concordia University, Montréal. El-Darsa’s interdisciplinary research in performance manifests in forms of happenings, durational and gestural, endurance, and site-specific works often questioning the specificity of media at hand and their crucial part in creating networked and mediated memories and narratives.

The artist acknowledges the support of the Canada Council for the Arts.
L’artiste remercie le Conseil des arts du Canada de son soutien.

The artist would like to thank the Canada Council for the Arts, Christine Tohme,, Ashkal Alwan team, Zeina Hanna, Joyce Joumaa, Mark Khalifé, Petra Serhal, Franziska Pierwoss, Amanda Abi Khalil, Elias Abou Mrad, Lina Majdalanie, and all participating performers for their support.

مساحة لعب | عرض أدائي لعلي الدرسا


«ملعب» (٢٠١٨) هو عرض أدائي يستند إلى مادة بحثية تشكّلت على مدار سلسلة من الورشات التي عُقدت مع مؤدّين مقيمين في بيروت. يسعى هذا العمل – من خلال قيامه على منهجية “التمرين” مُطلق النهاية – إلى تأمّل الحركة والطقوس واللهو والثبوت، باعتبارها أنماطاً من الشغل تفتقر لأي معنى قائم، في الوقت الذي يتناول الجسد باعتباره جماداً مجرّداً من العواطف.

يسعى المؤدّون لاستقراء حركات اعتيادية، وكيفية تحوّلها إلى شكل من أشكال اللغة والصوت وصناعة الصورة، مُستقاة من مقاطع ڤيديو شخصية تم تسجيلها على مدار الأسبوع.

المؤدّون: بسام أبو دياب وغيدة حشيشو وكريستال سالم وكورين سكاف وستيفاني كيال.

يأتي هذا العرض في سياق إقامة فنية لعلي الدرسا في أشكال ألوان.

يقيم علي الدرسا ويعمل بين بيروت ومونتريال. حاز شهادة الماجستير في الدراسات البصرية من كلية دانيالز للعمارة والتخطيط والتصميم بجامعة تورنتو، وشهادة بكالوريوس الفنون الجميلة في وسائط الإنترنت/ والفنون السيبرية من جامعة كونكورديا، مونتريال. تتخذ دراسات الدرسا البحثية في حقل فنون الأداء أشكالاً عديدة، وتطرح تساؤلات حول خصوصية الوسيط المُستخدم، والدور المحوري الذي يلعبه في صوغ شبكة من الذكريات والسرديات غير المباشرة.

يود الفنان أن يتوجه بالشكر للدعم الذي قدّمه مجلس كندا للفن.


Archive: Public Programming - Events view all calendar

past Octavian public talk image
6 June 2016
Time: 20:00 - 22:00

Location Ashkal Alwan

Event Type Public Talk

Read More
past fugacious_presence_website_01
27 May 2016
Time: 19:00 - 21:00

Location Ashkal Alwan

Event Type Performance

Read More
past Screen Shot 2016-04-18 at 4.52.03 PM
29 April 2016 - 2 May 2016
Time:

Location أشكال ألوان

Event Type Symposium

Live streaming البث الحيّ

Read More